Program pilotażowy "Aktywny Samorząd"
Informacje szczegółowe dostępne w zakładkach:
https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/aktywny-samorzad-w-2023-roku/
Miejsce składania wniosków
(dla mieszkańców powiatu elbląskiego):
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Elblągu,
ul. Komeńskiego 40, pok. 4
oraz w wersji elektronicznej poprzez dedykowaną do tego celu platformę SOW
Link do strony
Terminy składania wniosków:
Moduł I
- od 01.03.2023 r. do 31.08.2023 r.
Wnioski w ramach modułu I będa rozpatrywane w 4 cyklach:
1. Dla wniosków złożonych do 31 marca 2023 r. - termin rozpatrzenia do 30.04.2023 r.
2. Dla wniosków złożonych od 1 do 30 kwietnia 2023 - termin rozpatrzenia do 31.05.2023 r.
3. Dla wniosków złożonych od 1 maja do 30 czerwca 2023 - termin rozpatrzenia do 31.07.2023 r.
4. Dla wniosków złożonych od 1 lipca do 31 sierpnia - termin rozpatrzenia do 30.09.2023 r.
Moduł II -termin składania wniosków
- od 01.03.2023 r. do 31.03.2023 r. - dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2022/2023(semestr letni) - termin rozpatrzenia do 30.05.2023 r.;
- od 01.09.2023 r. do 10.10.2023 r. - dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2023/2024(semestr zimowy) - termin rozpatrzenia do 30.11.2023 r.
Osoby do kontaktu:
Pani Alina Szkiler, Pani Gabriela Wencius
Tel. (55) 233 62 82 wew. 21
Dokumenty do pobrania:
MODUŁ II - do pobrania:
- Wniosek AS MII
- Zaświadczenie z uczelni
- Zaświadczenie od pracodawcy - w przypadku osób zatrudnionych
- Oświadczenie Wnioskodawcy
- Zgoda na przetwarzanie danych - zapoznaj sie z klauzulą informacyjną.
- Oświadczenie dotyczące nauki zdalnej
MODUŁ I
I. Wniosek
- Obszar A, Zadanie 1 – zakup i montaż oprzyrządowania do samochodu (dysfunkcja narządu ruchu),
- Obszar A, Zadanie 2 i 3 – prawo jazdy,
- Obszar A, Zadanie 4 – zakup i montaż oprzyrządowania do samochodu (dysfunkcja narządu słuchu),
- Obszar B, Zadanie 1, 3, 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego,
- Obszar B, Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
- Obszar B, Zadanie 5 – utrzymanie sprawności technicznej sprzętu zakupionego w ramach programu,,
- Obszar C, Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- Obszar C, Zadanie 2 – utrzymanie sprawności technicznej wózka inwalidzkiego elektrycznego,
- Obszar C, Zadanie 3 – zakup protezy,
- Obszar C, Zadanie 4 – utrzymanie sprawności technicznej protezy,
- Obszar C, Zadanie 5 – zakup skutera inwalidzkiego elektrycznego, lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego,
- Obszar D – zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
III. Zaświadczenie lekarskie (do wyboru)
Obszar |
Nr zadania |
Informacje dodatkowe |
Zaświadczenie do pobrania |
---|---|---|---|
Obszar A - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, |
Zadanie 1 |
Dysfunkcja narządu ruchu |
|
Zadanie 4 |
Dysfunkcja narządu słuchu |
||
Obszar A - pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B |
Zadanie 2 |
Znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności symbol inny niż 05-R |
|
Zadanie 3 |
Znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności |
||
Obszar B pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, |
Zadanie 1 |
Znaczny stopień, dysfunkcja narządu wzroku symbol inny niż 04-O |
|
Orzeczenie do 16 r.ż. , dysfunkcja narządy wzroku |
|||
Znaczny stopień niepełnosprawności, |
|||
Zadanie 3 |
Osoba pow. 18 r.ż. , dysfunkcja narządu wzroku, stopień umiarkowany symbol inny niż 04-O |
||
Zadanie 4 |
|
||
Obszar C – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym |
Zadanie 1 |
Każdy wnioskodawca spełniający warunki uczestnictwa |
|
Obszar C – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego |
Zadanie 5 |
Każdy wnioskodawca spełniający warunki uczestnictwa |
IV. Zaświadczenie o zatrudnieniu – w przypadku osób zatrudnionych
VI. Oświadczenie pełnomocnika – w przypadku występowania z wnioskiem przez pełnomocnika
VII. Oświadczenie o korzystaniu z usług tłumacza języka migowego (Moduł I A3)
VIII. Dodatkowe załączniki – Obszar C zadania 3 i 4
W trakcie ubiegania się o pomoc w zakupie protezy lub w utrzymaniu sprawności technicznej takiej protezy obowiązują poniższe formularze.
- Propozycja oferty – należy złożyć wraz z wnioskiem dwie oferty (z niezależnych protezowni), oferty będą analizowane przez eksperta PFRON:
- Specyfikacja i kosztorys – należy przedłożyć w PCPR wraz z rozliczeniem udzielonego dofinansowania, dokument będzie analizowany przez eksperta PFRON:
Prosimy, aby oferenci/wykonawcy - wystawcy ww. dokumentów korzystali z zamieszczonych formularzy/plików, wypełniając je w wersji elektronicznej. Po wydrukowaniu, dokument należy opatrzyć datą, pieczęcią i podpisem wystawcy.
Powyższe wyeliminuje nieczytelność dokumentów oraz usprawni proces opiniowania wniosków i rozliczania udzielonej pomocy.
Informacje dodatkowe - Moduł II
1. Średni miesięczny dochód netto na osobę w gospodarstwie Wnioskodawcy:
Średni miesięczny dochód netto na osobę w gospodarstwie Wnioskodawcy - dochód netto w przeliczeniu na jedną osobę w gospodarstwie domowym wnioskodawcy, o jakim mowa w ustawie z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 111 z późn. zm.), obliczony za kwartał poprzedzający kwartał, w którym złożono wniosek; dochody z różnych źródeł sumują się; w przypadku działalności rolniczej – dochód ten oblicza się na podstawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2021 r. (Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 22 września 2022 r. ), według wzoru: [(3 288,00 zł x liczba hektarów) / 12] / liczba osób w gospodarstwie domowym wnioskodawcy.
2. Dochód z działalności gospodarczej należy obliczyć wg wzoru: dochód po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów / 12 m-cy.
3. Dodatek nie przysługuje, w przypadku, gdy wnioskodawca w ramach danej formy kształcenia na poziomie wyższym, zmieniając kierunek lub szkołę/uczelnię w trakcie pobierania nauki, ponownie pobiera naukę na poziomie (semestr/półrocze) objętym uprzednio dofinansowaniem ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu.
4. Możliwość refundacji kosztów czesnego poniesionych przed zawarciem umowy dofinansowania jest możliwe wyłącznie w ramach aktualnie trwającego roku szkolnego/akademickiego (zgodnie z rozdziałem VII ust. 3 pkt 2 programu).
5. Dofinansowanie w ramach Modułu II nie przysługuje w trakcie przerwy w nauce (urlop dziekański, urlop zdrowotny).
6. Wnioskodawca, który w okresie objętym dofinansowaniem, z przyczyn innych niż niezależnych od niego (np. stan zdrowia - potwierdzone zaświadczeniem lekarskim) - nie uczęszczał na zajęcia objęte planem/ programem studiów/nauki, a w przypadku przewodu doktorskiego – nie realizował przewodu doktorskiego zgodnie z przyjętym harmonogramem, zobowiązany jest do zwrotu kwoty dofinansowania kosztów nauki w tym semestrze/półroczu.