Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Elblągu ogłasza nabór w ramach umowy zlecenia na stanowisko: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Elblągu ogłasza nabór
w ramach umowy zlecenia na stanowisko: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
1. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie;
b) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
c) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
d) osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
e) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
f) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
g) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
h) daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
b) umiejętność pracy w zespole,
c) odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność, samodzielność,
d) dyspozycyjność,
e) bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych, poczty elektronicznej, Internetu;
f) prawo jazdy kategorii B oraz posiadanie i użytkowanie własnego samochodu do pracy w terenie;
g) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
h) umiejętność interpretowania przepisów;
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
b) przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny lub podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
c) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
d) zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci;
e) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
f) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
g) systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
h) sporządzanie innych opinii o których mowa w ustawie o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej;
i) prowadzenie dokumentacji w ramach wykonywanych zadań;
j) uczestnictwo w ocenach, grupach i spotkaniach roboczych organizowanych przez Organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;
k) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym i innymi instytucjami wspierającymi dziecko i rodzinę.
4. Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV) i list motywacyjny;
b) dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie
o ukończeniu szkoły),
c) dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
d) dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy
z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
e) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci);
f) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
g) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art.233 Kodeksu karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe;
h) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
i) oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji – zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).
5. Miejsce wykonywanej pracy:
Teren Powiatu Elbląskiego, praca w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Elblągu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub za pomocą przesyłki pocztowej w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Elblągu, ul. Komeńskiego 40, 82-300 Elbląg, w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”
w terminie do dnia 06 września 2024 r. do godz. 15.00.
Oferty, które wpłyną do PCPR po w/w. terminie nie będą rozpatrywane.
Ogłoszenie podlega umieszczeniu na stronie PCPR w Elblągu.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Elbląg, 26 sierpnia 2024 r.
Dyrektor PCPR w Elblągu
Tomasz Domżalski